onsdag 12. mars 2014

En fantastisk fin morgen

Det er så herlig nå når våren er kommet!
Jeg merker spesielt at det er vår når jeg jobber nattevakter (som jeg gjør mye).
Det er ikke lenge siden det var bekmørkt da jeg gikk hjem i halv 8 tiden om morgenen, men i det siste har det jo blitt lysere og lysere, og i dag fikk jeg igjen oppleve en fantastisk soloppgang fra jobbvinduet.
Jeg visste ikke hvor mye jeg hadde savnet det før den plutselig slo meg midt i fleisen.

Det er noe behagelig med å være våken og oppleve noe så vakkert og vite at andre gjerne våkner til noe så nydelig.
Hvis det er pasienter som er våkne på denne tiden, pleier jeg å gå inn å spørr om de har lyst å se noe fint, så trekker jeg vekk gardinene. Veldig mange for noe drømmende over seg ved synet.
Jeg opplever dette som en veldig fin stund, det gir en god stemning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar